לכל התוכניות

פיזיקה מחקרית

תוכנית ייחודית לתלמידים שאותרו ואושרו על ידי מפמ"ר הפיזיקה ומיועדת לטפח יכולות מחקריות

שאלון חדש, ייחודי ויוקרתי, שפותח בפני תלמידים הלומדים פיזיקה מוגברת צוהר לעולם המחקר המדעי, תוך טיפוח אחריות הלומדים על למידתם, עידוד היצירתיות וקידום היוזמה והמעוף של כל תלמיד. הפרויקט המחקרי מזמן טיפוח מיומנויות למידה בתחום התוכן ובתחום המחקר המדעי, מחבר בין מקצוע הפיזיקה לבין המרחב התרבותי המודרני ומאפשר אינטגרציה בין הפיזיקה לתחומים אחרים. במסגרת התוכנית יבצעו זוג תלמידים יבצעו פרויקט מחקרי ברמה של 5 יח"ל בנוסף ל-5 יח"ל בפיזיקה שהתלמידים ילמדו כרגיל במסגרת הבית ספרית.

תלמידי כיתות י' ו-י"א בתיאום עם מנהלי בתי הספר ובאישור הרשות בלבד

התוכנית תיפתח לאחר שיוסדרו כל האישורים הדרושים. היא מתוכננת לצאת לדרך לקראת דצמבר 2016
מועדי המפגשים: כיתות י' בימי ב' אחה"צ, כיתות י"א בימי א' או ד' בהתאם לשיבוץ. המפגשים יתקיימו בין השעות 16:30-19:45 במכון דוידסון לחינוך מדעי

המורים והתלמידים יפעלו במסגרת 'מרכז חקר' במכון דוידסון לחינוך מדעי – מסגרת אזורית הנתמכת פדגוגית ואקדמית על ידי הפיקוח על הפיזיקה במשרד החינוך

200 ש"ח לשנה

הגעה מסודרת באחריות התלמידים או הרשות. ניתן להירשם באתר (במחשב ולא במכשיר נייד) או בטלפון

עוד על התוכנית

למידת החקר מחייבת מומחיות בתחום התוכן והבנת תהליכים ועקרונות פיזיקליים, בד בבד עם לימוד תכנים ומיומנויות נוספות. התכנים כוללים פרקי פיזיקה ומתמטיקה ייחודיים בהתאם לנושא הנחקר; שיטות מחקר וסטטיסטיקה מחקרית; כתיבה מדעית, קריאה וניתוח של מאמרים אקדמיים; מיומנויות מתקדמות ביישומי מחשב; תולדות הפיזיקה בדגש על ניסויים, תגליות, המצאות ומחקרים מכוננים בהיסטוריה של המדע; ועוד. המטלות שיגישו התלמידים ודרכי ההערכה שלהן תהיינה מגוונות לאורך כל שלוש שנות הלימודים, החל מכיתה י'. בסיום יגישו התלמידים תיק פרויקט מחקרי וייבחנו בבחינה חיצונית על ידי בוחן מטעם הפיקוח על הפיזיקה במשרד החינוך, בדומה לעבודת גמר.