לכל התוכניות

הכיתה הארצית למדעי המוח − מקצוע מדעי מוגבר 5 יח"ל

ללמוד על המוח, לבצע מחקרים ולהיפגש עם מדענים – בכיתה הוירטואלית למדעי המוח

ההרשמה לשנה הבאה תיפתח לקראת החורף.

כמה חושים יש לנו באמת? איך המוח שלנו לומד? מה קורה לנו כשאנחנו מתאהבים? האם הדמיון יכול לשפר את הביצועים של מוזיקאים וספורטאים? מדוע מוחם של עיוורים שהחלו פתאום לראות מתקשה להבין את מה שהם רואים?
רבות מהשאלות הללו כבר נענו, אך באחרות עדיין רב הנסתר על הנגלה.
המוח הוא האיבר המורכב ביותר בגופנו. משקלו עומד על כשני אחוז ממשקל הגוף אך הוא צורך למעלה מ-20 אחוז מהאנרגיה שלו. המוח מבקר ומייצר את המחשבות, הרגשות, החושים, התנועה והזיכרונות שלנו. בשנים האחרונות חקר המוח נמצא בחזית המחקר המדעי, ומחקרים עדכניים ומפתיעים מרחיבים את הבנתנו ביחס לאיבר המופלא הזה. בחקר המוח שותפים חוקרים מתחומים רבים ומגוונים, ובהן פיזיקה, פסיכולוגיה, ביולוגיה, כימיה, בלשנות, מחשבים ועוד.
אנו מזמינים אתכם להצטרף להרפתקה המדעית המסעירה של פענוח סודות המוח, בכיתה הארצית למדעי המוח.
הלימודים יתקיימו בצורה מקוונת, בכיתה ארצית וירטואלית ובתוכנית חינוך מתקדמת שהופכת את הלמידה לחוויה שלא תישכח. התוכנית מאפשרת לתלמידים למידה רב-תחומית של נושאים הנמצאים בחזית המחקר המדעי העכשווי ואף מזמנת להם אפשרות לעסוק בעצמם במחקר ולהיות שותפים ליצירת ידע מדעי בתחום.
בנוסף ייערכו מדי שנה כמה  מפגשים במכון דוידסון לחינוך מדעי שבקמפוס מכון ויצמן למדע ברחובות, ובהם תוכלו לפגוש את שאר חברי הקבוצה, לערוך ניסויים ולשמוע מדענים. הלימודים במגמה נמשכים שלוש שנים ומוכרים כ-5 יחידות לימוד.

תלמידים בעלי יכולת למידה עצמית גבוהה העולים לכיתה ט' או י', ומותנית בלימידת מקצוע מדעי מורחב בפיסיקה, כימיה או ביולוגיה. מתמטיקה ברמה של 4-5 יח"ל. מספר המקומות מוגבל!

מחנה פתיחה 27-29 באוגוסט 2017. התוכנית תפעל לאורך שנת הלימודים בימי הלימוד הרגילים. השיעור המקוון (המשותף למורה וחברי הכיתה) יתקיים אחת לשבוע. כמו כן, ינתנו מטלות ושיעורים המיועדים ללימוד עצמי מדי שבוע, שיבוצעו בזמנם החופשי של התלמידים. בנוסף יתקיימו עוד כ-3-4 ימי מפגש במהלך השנה

המפגשים יתקיימו במכון דוידסון לחינוך מדעי שבמכון ויצמן למדע ברחובות. השיעורים המקוונים יתקיימו מכל מקום שיש בו מחשב וחיבור לרשת

עלות לתלמיד: 350 ש"ח עבור מחנה הפתיחה של התכנית. השתתפות במהלך השנה: 1,700 ש"ח (תשלום זה הוא לכל שנה בנפרד), ניתן להגיש בקשה למלגה.
עלות לביה"ס/לרשות: 1,500 ש"ח לשנה לתלמיד

עוד על התוכנית

הרשמה לכיתה מותנית בתיאום והסדרת הלימודים במגמה עם הנהלת בית הספר של התלמיד/ה.
תנאי קבלה:
ציונים גבוהים במדעים ומתמטיקה
אישור המלצת בית הספר
ראיון אישי לאחר הגשת המועמדות
סקרנות מדעית ומשמעת עצמית גבוהה

בשנה הראשונה יילמדו הנושאים: תפקידי המוח, תאי עצב והקשרים ביניהם, חישה ותפיסה, מערכת הראייה, זיכרון, למידה, שפה ורגשות.
בשנה השנייה יילמדו הנושאים: תנועה, מערכות חוש נוספות, בין תנועה לחישה, אינטראקציות מוח-מכונה, שיטות חקר במדעי המוח וניתוח נתונים ממחקרים מדעיים.
בשנה השלישית יבצעו התלמידים מחקר עצמאי בתחום לפי בחירתם.

למידע, הכוונה ורישום טלפוני: 08-9378300