לכל התוכניות

מדע חישובי (מ"ח) - רב תחומי

אוהבים פיסיקה אך גם ביולוגיה מסקרנת אתכם? לומדים במגמת כימיה אך רוצים להרחיב אופקים? תכנית מדע חישובי רב תחומי משלבת את כל התחומים הללו כפי שלא תמצאו באף תכנית אחרת

בעולם המחקר והטכנולוגיה הגבולות בין עולם הפיסיקה, הכימיה והביולוגיה הולכים ומטשטשים. כך למשל, יכולים פיסיקאים, כימאים וביולוגים לשתף פעולה במטרה ליצור נושאי מחקר חדשים ולענות על שאלות כגון:

מדוע תאים בריאים שומרים על צורתם בעוד תאים סרטניים מתקשים בכך? כיצד לפרק כתם נפט הדולף מאסדת קידוח, באמצעות "מולקולות פעילות שטח", או כיצד למנוע טביעת אצבעות על מסך האייפון? כאן גם אתם נכנסים לתמונה, כי בתוכנית "מדע חישובי אקראיות וסדר" הנמשכת שלוש שנים ומגשרת בין תחומי מדע שונים, תרכשו ידע רב תחומי מעמיק, ותעזרו בכלים מדעיים וחישוביים כגון Python, EJS, Matlab  על מנת לפשט מערכות מורכבות, לפתח הדמיות למערכות מרובות חלקיקים ולחקור כיצד אינטראקציה ותנועה אקראית קובעות את מידת הסדר בחומרים. באמצעות הידע שרכשתם בתוכנית תוכלו לחקור תופעות דומות בהתנהגות קיבוצית החל באפידמיולוגיה, ועד לתכנון עירוני וכלכלה.

תלמידים מצטיינים בכיתה ט' העולים לכיתה י' שלומדים מתמטיקה ברמת 5 יח"ל ובחרו\יבחרו מגמה מדעית (ביולוגיה\פיסיקה\כימיה) כמקצוע מוגבר ברמת 5 יח"ל

פעם בשבוע, בימים חמישי או שלישי בין השעות 16:30-19:45. התוכנית נמשכת 3 שנים עד סוף כיתה י"ב. הלימודים מתחילים עם שנה"ל. ימי לימוד מרוכזים נוספים מתקיימים במהלך החופשות לאורך השנה

במכון דוידסון לחינוך מדעי שבקמפוס מכון ויצמן למדע ברחובות

150 שקלים למבדקי המיון, ו-1,900 שקלים לכל שנת לימוד בתוכנית

לפרטים ולהרשמה, אנא צרו קשר. תלמידים מתאימים יעברו תהליכי מיון

הרשמה לכיתה י'
הרשמה לכיתה י"א
הרשמה לכיתה י"ב

עוד על התוכנית

מכון דוידסון לחינוך מדעי ובאישור משרד החינוך, מקיים כיתה על-אזורית ללימודי מדע חישובי (מ"ח). זהו תחום מדעי חדש שצובר תאוצה בעולם האקדמי. המדע החישובי עושה שימוש נרחב ביכולות המתקדמות של המחשב לצורך בניית הדמיות, חקירתן והשוואת התוצאות למתרחש בעולם האמתי. תוכנית רב-תחומית זו גם מעודדת את משתתפיה לעסוק באופן יצירתי בנושאים בין-תחומיים: לעורר עניין אצל תלמידי פיסיקה בתופעות ייחודיות בביולוגיה הנחקרות בתכנית, להלהיב תלמידי כימיה לעסוק במודלים פיסיקליים המחדדים את המשותף בין תופעות שונות ולהראות לתלמידי ביולוגיה שהם יכול ליהנות ממידול פיסיקלי/מתמטי הרלוונטי לתופעות המעניינות אותם.

מקצוע המדע החישובי נלמד במכון דוידסון בהצלחה רבה כבר מספר רב של שנים והתוכנית מוכרת על ידי משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה כמקצוע ייחודי ברמה של 5 יחידות לימוד. בזכות ההכרה זוכים בוגרי מ"ח בבונוס בשקלול ציוניהם בעת הקבלה לאוניברסיטאות. שיעור ניכר מבוגרי המחזורים הראשונים התקבלו ליחידות עילית אקדמיות בצבא (מודיעין/תלפיות) או המשיכו ללימודים אקדמיים. נוסף על התרומה שמקנה המקצוע לבוגריו בהרחבת הידע המדעי שלהם ובשיפור יכולת החשיבה המדעית, הלימודים מעניקים להם ביטחון בכישוריהם וביכולתם להתמודד עם בעיות מורכבות ועם אתגרים.

למידע, הכוונה ורישום טלפוני: 08-9378300