לכל התוכניות

מדע חישובי (מ"ח) – ביולוגיה

"מדע חישובי" הוא התחום הכי חם שעדיין לא נלמד בבית הספר וביולוגיה היא אחד המקצועות שאתם הכי אוהבים. עכשיו דמיינו מה יקרה אם תשלבו את שניהם

כמו רבים מתחומי המדעים, גם הביולוגיה עושה שימוש נרחב במאגרי מידע ממוחשבים שמאפשרים גישה לתוצאות מחקרים, רצפי דנ"א של שלל יצורים ועוד. כדי להסיק מסקנות רלוונטיות מכל המידע העצום הזה פותחו כלים שעושים את זה, ובדיוק כאן אתם נכנסים לתמונה.

במסגרת התוכנית, שנמשכת שלוש שנים, תרכשו ידע מעמיק בשפת התכנות python, בכלים כגון Matlab ובתוכנות להדמיית מבני חלבונים, כדי לייצר כלים חישוביים משלכם ולחקור לעומק שאלות ביולוגיות כבדות משקל שמעסיקות את האנושות: איך ייראה הגנום של נגיף ה-HIV בעוד כמה דורות, מה הסיכוי שתא יהפוך ממאיר ושאלות נוספות שרלוונטיות לזיהוי מוטציות, פיתוח תרופות, הבנת תהליכים בסיסים בחקר הביולוגיה ועוד. אז רוצים להיות אלה שישנו את העולם?

תלמידים מצטיינים בכיתה ט' העולים לכיתה י' שלומדים מתמטיקה ברמה של 5 יח"ל ובחרו או מתכוונים לבחור בביולוגיה כמקצוע מוגבר ברמה של 5 יח"ל

פעם בשבוע, בימי חמישי בשעות 19:45-16:30 לאורך שנת הלימודים. התוכנית נמשכת שלוש שנים עד סוף כיתה י"ב

במכון דוידסון לחינוך מדעי שבקמפוס מכון ויצמן למדע ברחובות

150 שקלים למבדקי המיון, ו-1,900 שקלים לכל שנת לימוד בתוכנית

לפרטים ולהרשמה, אנא צרו קשר. תלמידים מתאימים יעברו תהליכי מיון

עוד על התוכנית

מכון דוידסון לחינוך מדעי, באישור משרד החינוך, מפעיל כיתה על-אזורית ללימודי מדע חישובי (מ"ח). מדובר בתחום מדעי חדש שצובר תאוצה בעולם האקדמי, בשל הצורך לחזות מצבים מורכבים. המדע החישובי עושה שימוש נרחב ביכולות המתקדמות של המחשב לצורך בניית הדמיות, חקירתן והשוואת התוצאות למתרחש בעולם האמיתי. באמצעות מדע חישובי אפשר לפתור בעיות שהמדע מכיר את חוקיהן אך הן מורכבות מדי למציאת פתרון חישובי רגיל. המחשב משמש גם לבקרת ניסויים מתקדמים ומורכבים ולפיתוח הדמיות ומודלים.

מקצוע המדע החישובי נלמד במכון דוידסון לחינוך מדעי בהצלחה רבה כבר שנים רבות, והתוכנית מוכרת על ידי משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה כמקצוע ייחודי ברמה של 5 יחידות לימוד. בזכות ההכרה זוכים בוגרי מדע חישובי בבונוס בשקלול ציוניהם בקבלה לאוניברסיטאות. רבים מבוגרי התוכנית מתקבלים ליחידות עלית אקדמיות בצבא (מודיעין/תלפיות) או ממשיכים ללימודים אקדמיים. נוסף על התרומה שמקנה המקצוע לבוגריו, בהרחבת הידע המדעי ובשיפור יכולת החשיבה המדעית, הלימודים מעניקים לתלמיידם ביטחון בכישוריהם וביכולתם להתמודד עם בעיות מורכבים ועם אתגרים.

למידע, הכוונה ורישום טלפוני: 08-9378300