לכל התוכניות

תצפית אסטרונומית בבורות לוץ

הצטרפו אלינו לנסיעה למדבר, לתצפית מיוחדת לכבוד סוף החופש הגדול

ההרשמה נסגרה, ניתן להצטרף לרשימת המתנה בטלפון: 08-9378300.

שמי הקיץ מציעים לנו לראווה גופים מרהיבים ביותר – קבוצות כוכבים אופייניות, כוכבים בשלל צבעים, גלקסיות, ערפיליות, צבירים פתוחים וצבירים כדוריים, והחשוב מכל – שביל החלב הפרוס על כיפת השמיים, אך אפשר לראות אותו רק בשמיים חשוכים באמת.

במכון דוידסון לחינוך מדעי החלטנו לארגן גיחת תצפית מיוחדת לצפייה בשמיים בעונה הזו. מועד הגיחה נקבע ליום חמישי, 24 באוגוסט, במעין חגיגה לרגל סיום חופשת הקיץ. נערוך את את הגיחה לאזור בורות לוץ, לא הרחק ממצפה רמון, במרחק של למעלה משעתיים נסיעה ממכון ויצמן למדע. מדובר באחד המקומות החשוכים בארץ ולכן יעד מועדף לחובבי שמי הלילה.
הירח, במופע של 10 אחוזים ישקע בשעה 21:07 בערך ויהיה האובייקט הראשון שבו נצפה בטלסקופים בתחילת הערב. עם תום הדמדומים ייחשף כוכב הלכת צדק במלוא הדרו נמוך בשמי המערב. שבתאי, לעומת זאת, ילווה אותנו ברום השמיים במשך כל שעות התצפית.
מועד הגיחה יאפשר לנו לצפות בפלאי שמי הקיץ. במהלכה נביט מבעד לטלסקופים שנציב בשטח בגרמי שמיים רבים ומגוונים האופייניים לעונה הזאת ונקבל הסבר על קבוצות הכוכבים הדומיננטיות בשמי הקיץ.
מקווים לראות אתכם!

חשוב לדעת! הלילות בהר הנגב הגבוה קרים מאוד גם בעיצומו של הקיץ! לכן יש להצטייד בבגדים חמים, מאחר שעלול להיות קר מאוד בשטח התצפית.

לקהל הרחב, ילדים מגיל 10 ומעלה