לכל התוכניות

קמ"פ: קבוצות מדע פעיל

הם נפלטו מבית הספר וכיום אין להם מסגרת לימודים פורמלית, אבל הם הרבה יותר מ"נוער בסיכון". הם נוער עם פוטנציאל

מאז הקמתו של מכון דוידסון לחינוך מדעי פועלת התוכנית "קבוצת מדע פעיל", יחד עם תוכנית היל"ה של משרד החינוך והיחידות לקידום נוער ברשויות המקומיות, במטרה להביא נערים ונערות מנותקים בגילאי 18-15 לממש את הפוטנציאל הגלום בהם. אנו עושים זאת על ידי עידוד השתלבותם במסגרות לימודיות של 12-9 שנות לימוד, תוך שינוי תפיסות וגישות כגון "אני לא מסוגל", והפיכתן לביטחון עצמי ולחוויה של הצלחה.

עם השנים, גילינו שדווקא בתחום המדעים, שלרוב מקושר אצל בני הנוער לתלמידים מצטיינים, נוצר חיבור מושלם בין סקרנות להתנסות, בין הצורך להבין את העולם שמסביב לרכישת מיומנויות בסיסיות לחיים. נער שמעולם לא אחז במלחם, מסור או מברג מקבל כעת הזדמנות לעשות את זה בסביבת למידה חיובית, יוקרתית ובתנאי התחלה טובים שמוכיחים לו שהוא מסוגל. מהר מאוד מוצאים בני הנוער את מקומם ב"עולם המדע", ומה שעד לפני רגע נראה רחוק ומאיים תורם בסופו של דבר להשתלבותם בחברה ולקידומם האישי.

קהל:

רשויות מקומיות ויחידות לקידום נוער עירוניות שמטפלות בבני נוער בסיכון, בגילאי 18-15

זְמַן:

בחודשים נובמבר-מרץ

מקום:

הקבוצות הפועלות במכון דוידסון לחינוך מדעי מגיעות מהערים רחובות, ראשון לציון, רמלה, יבנה ונס ציונה. הפעלת התוכנית מחוץ למכון דוידסון מתבצעת ברוב המקרים במעבדה באשכול פיס באו מעבדה בית ספרית

מחיר:

כעשרים מפגשים שמתקיימים אחת לשבוע, במשך שלוש שעות (ארבע שעות אקדמאיות)

אֵיך:

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים: mapatz@xmail.weizmann.ac.il
 

עוד על התוכנית

הפעילות מורכבת מחלק תיאורטי קצר, שמשלב דיון והמחשה, וחלק מעשי שבו התלמידים בונים מוצר או דגם שממחישים את העיקרון המדעי או הטכנולוגי הנלמד. הדגש בכל מפגש הוא על החיבור של הנושא המדעי לחיי היומיום של בני הנוער ("קישור לחיים"). לדוגמה, בפעילות של צילום מהיר, שבה מצלמים בלון מתפוצץ, יכולה להתפתח שיחה על היכולת "לתפוס את הרגע" ועל רגעים משמעותיים נוספים בחיים. בתום שנת הפעילות יתבקשו בני הנוער להציג בכנס מיוחד את תוצריהם בפני עמיתים, מורים, מדריכים, בני משפחה וחברים.

לכל קבוצה, אשר מונה עד עשרים משתתפים, מצטרף עובד קידום נוער שמלווה את הפעילות. ההנחיה נעשית בידי שני מדריכים מקצועיים מתחומי מדעי הטבע וההנדסה. המדריכים, שהוכשרו ברוח הגישה החינוכית-מדעית של התוכנית, מקבלים ליווי ותמיכה מסגל מכון דוידסון לחינוך מדעי מסגל מכון דוידסון לחינוך מדעי.

למידע ולפרטים נוספים: 08-9378300

רוצים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!