לכל התוכניות

מדעי המחשב – תכנות באמצעות Scratch

מחשבים תופסים חלק גדל והולך בחיינו. איך מתכנתים את המחשבים הללו, ומהי בכלל שפת תכנות? הצצה ראשונית למתכנת הצעיר בעולם התכנות

החוג יתמקד בהעברת העקרונות, הרעיונות והמושגים הבסיסיים במדעי המחשב, בצורה קלה ופשוטה, תוך הטמעת החשיבה הלוגית הנדרשת לתכנות. בעזרת אנימציות נלמד בין השאר מושגים בסיסיים כגון משתנים, התניות, לולאות ופונקציות. נבנה משחקים פשוטים ומהנים שילמדו אותנו ליצור אלגוריתמים פשוטים ונחדד את יכולתנו בפתרון בעיות בעזרת תכנות.

את כל אלה נלמד בעזרת תוכנה ידידותית וקלה להפעלה למשתמש הצעיר שנקראת Scratch. הסביבה הזאת, שפותחה באוניברסיטת MIT בארצות הברית, מאפשרת לבנות אנימציות פשוטות על ידי גרירת לבנים עם הוראות, וכך לבנות תסריטים לדמויות באנימציה ובמשחקים.

בואו נתחיל לתכנת ביחד!

למי:

תלמידי כיתות ה'-ו'

מתי:

מועד הפתיחה: 16.10.17
בכל יום ב', בין השעות 18:00-16:30, פעם בשבוע למשך 20 מפגשים

איפה:

בחדר המחשבים התחתון, מתחם מכון דוידסון צפון במכון ויצמן למדע שברחובות

כמה:

1500 ש"ח (עד שישה תשלומים ללא ריבית)
הנחה לאחים או לנרשמים ליותר מחוג אחד: 10% הנחה על חוג שני ואילך. אין כפל הנחות. לקבלת ההנחה יש לפנות למרכז הרישום בטלפון: 08-9378300

איך:

ניתן להירשם דרך האתר (מומלץ במחשב אך ניתן גם במכשירים ניידים) או להתקשר למרכז הרישום בטלפון:
שימו לב מספר המקומות מוגבל, ההרשמה על בסיס מקום פנוי

עוד על התוכנית

בחוגים של מכון דוידסון לחינוך מדעי נערוך הדגמות מדעיות, ניסויי מעבדה, הרצאות מרתקות וסיורים בגן המדע בהדרכת מדריכים מנוסים ובעלי השכלה גבוהה בתחומי המדעים.