לוח אירועים אסטרונומיים ואירועי חלל, יולי 2017

1.7 –  חצי ירח ראשון

הירח ישלים רבע ממסלולו סביב הארץ (רבע ראשון) וימצא בשיא גובהו בשעות הערב.

9.7 – ירח מלא

הירח ישלים חצי ממסלולו סביב הארץ וימצא בשיא גובהו בחצות הליל

11.7 – המעבר השביעי של החללית ג׳ונו סמוך לצדק

החללית ג׳ונו אמורה לחשוף את מבנהו הפנימי של כוכב הלכת הענק בעזרת מדידות רדיו רגישות, וכבר סיפקה תמונות מדהימות של הקטבים שלו

17.7 – חצי ירח שני

הירח ישלים שלושה רבעים ממסלולו סביב הארץ (רבע שלישי) וימצא בשיא גובהו באשמורת הבוקר

23.7 – מולד הירח

הירח נמצא בין כדור-הארץ לשמש. תחילת חודש אב

25.7 – מעבר של תחנת החלל הבינלאומית

בשעה 4:19 לפנות בוקר היא תופיע בצפון מערב קצת מעל האופק, תגיע אל רום השמים (בגובה של 87.75 מעלות מעל האופק) ב-4:22, ותרד אל האופק בדרום מזרח ב-4:26. בהירותה בשיא הגובה תגיע למינוס 3.8 כלומר היא תהיה דומה בבהירותה לזו של כוכב הלכת צדק שייראה במשך רוב הלילה

28.7 – שיגור של חללית סויוז אל תחנת החלל הבינלאומית

החללית תישא שלושה אסטרונאוטים מצוות 52/53, רנדי ברסניק (ארה״ב), פאולו נספולי (איטליה), וסרגיי ריאזינסקי (רוסיה), שישהו בתחנת החלל למשך כחצי שנה, ויצטרפו אל הצוות שכבר נוכח שם.

29.7 – שיא מטר המטאורים "דלתא אקווארידים"

זהו מטר בינוני של עד כעשרים מטאורים בשעה. לאסטרונומים חרוצים ועקשניים במיוחד מומלץ למצוא מקום חשוך ורחוק ככל הניתן מהעיר בשביל לצפות במטר (בהנחה שמזג האוויר לא יהיה מעונן). סהר הירח ישקע בחצות ולא יפריע לתצפית במטאורים החיוורים, בחציו השני של הלילה (יום ראשון לפנות בוקר). המטאורים יבקעו מהאזור של קבוצת הכוכבים דלי (Aquarius) בשמים הדרומיים, אבל ייראו בכל השמיים.

30.7.2017 - כוכב הלכת חמה בריחוק מרבי מזרחי מהשמש

חמה (מרקורי) מקיף את השמש במסלול פנימי יחסית למסלולו של כדור-הארץ ולכן, לצופה על כדור-הארץ הוא נראה תמיד קרוב אל השמש - זורח מעט לפניה, או שוקע מעט אחריה. ב-30 ביולי הוא יימצא במרחק של כ-27.2 מעלות ממזרח לשמש, כך שעבור צופה מכדור-הארץ זו ההזדמנות הטובה ביותר לצפות בו מיד לאחר שקיעת השמש, בשמים המערביים.

0 תגובות