מדענים ביוטה הצליחו ליצור "כלי רכב" מולקולריים שיוכלו לשנע חומרים בין תאים וכך לאפשר טיפול תרופתי ממוקד בלי תופעות לוואי

אחת הבעיות הגדולות שעומדות כיום בפני הרפואה והמדע היא בעיית ההעברה של חומר או תרופה אל קבוצת תאים ספציפית בגופנו, כך שניתן יהיה למקסם את ההשפעה של הטיפול ולהקטין את תופעות הלוואי. במחקר חדש הצליחו מדענים לפתח מערכת מולקולרית שיכולה להעביר חומרים ביעילות מתא אחד למשנהו, ולהכניס אותם לתאים מסוימים. מערכת תובלה כזאת תוכל לשמש להעברת חלבונים, תרופות וחומרים אחרים בין תאי הגוף ביעילות רבה.

ההשראה לבניית המערכת באה מעולם הנגיפים, ששכללו במשך מיליוני שנות אבולוציה את מנגנון ההפצה שלהם. במעבדה של ווסלי סנדקוויסט (Sundquist), מאוניברסיטת יוטה, השקיעו עשרות שנים בחקר נגיף האיידס (HIV) ובפענוח דרכי ההפצה שלו. כעת הם מנצלים את המידע שצברו כדי לפתח מנגנון יעיל להעברת תרופות לתאי הגוף.

מערכת ההובלה המולקולרית מורכבת ממבנה חלבוני דמוי כלוב, שמכיל את ה"מטען" שרוצים להעביר. כמה כלובים כאלו נארזים בבועית עשויה ממברנה, כמו הממברנה העוטפת את תאי הגוף. הבועית יכולה להיקשר למעטפת התא ולהשתגר החוצה, ממש כמו חללית קטנה שנעה בין כוכבים. הבועיות עושות את דרכן לתאים סמוכים, נקשרות אליהם ומשחררות לתוכם את הכלובים החלבוניים יחד עם המטען שלהם.

אפשר להתאים את המערכת למגוון רחב של טיפולים - המדענים יכולים להחליף את עיצוב הכלובים או את סוג המטען שנארז בהם, וכך להתאים אותם ליישומים שונים.

במעבדתו של סאנדקויסט, בשיתוף עם ניל קינג מאוניברסיטת וושינגטון, הצליחו כבר להראות שמערכת כזאת אכן עובדת בתאים אנושיים. החוקרים הכניסו לתוך התאים את ההוראות לבניית חלקי המערכת, והתאים בנו את הכלובים, ארזו אותם בבועיות ושיגרו אותם החוצה. בעזרת מיקרוסקופ אלקטרוני, החוקרים עקבו אחר המטען הארוז בכלוב וראו אותו עושה את דרכו מהתאים אל הסביבה החיצונית.

השלב הבא יהיה לארוז תרופות בכלובים הללו, ולוודא שהחלליות המיקרוסקופיות הללו יכולות להגיע בבטחה למטרתן בתוך מערכת ביולוגית חיה. תגלית כזאת תפתח צוהר לטיפולים חדשים ומבטיחים, שיאפשרו לכוון טיפול תרופתי לאיבר ספציפי או אפילו להעביר תרופות כימותרפיות היישר לתוך תאים סרטניים בלי לפגוע בתאי הגוף התקינים.

• ALEXANDRE

How to get a real medication for Hepatitis b

WOW.WOW.WOW…After four months DR BELLO LUCKY cured me from(Hepatitis B),after my testimony at the church, a member of my church ask for DR BELLO LUCKY EMAIL ADDRESS.that she was diagnosed with herpes HSV-2 that she need a cure so i gave her the email address : ( ADEYEMIBELLO1990@GMAIL.COM or you can also call him WHATSAPP: +2348107996445 Or +2349035594773, so she contacted DR BELLO again,so she followed the process ,purchased the herbal medicine and the herbal medicine was sent to her ,after two weeks,she went to see her family doctor for check up,then the doctor confirm that she is negative now .wow wow wow ,doctor BELLO LUCKY is a great herbalist ,he has confirm 3 patients now that i know of ,pls dont neglect this post is real and true,Anyway, his email : ( ADEYEMIBELLO1990@GMAIL.COM or you can also call him WHATSAPP: +2348107996445 Or +2349035594773 ) God bless and good luck!