האינטרנט ממלא חלק חשוב ומרכזי בחיינו, בין אם מדובר בבידור, אקטואליה, עסקים, לימודים וכו'. האינטרנט אינו עצם מוחשי אלא רשת אדירה של מחשבים שכל אחד מספק חלק זעיר מהמידע העצום שנמצא בו. הסרטון שלפנינו מסביר בפשטות כיצד בנוי האינטרנט. הסרטון מלווה בהסברים באנגלית, על כן הוספנו תרגום והסברים בהמשך העמוד.

סרטון זה נלקח מ-Dr. Dan Izzo
 
האינטרנט הינה רשת אדירה של מחשבים בכל רחבי בעולם, אשר מאפשרת למחשבים לתקשר ולשתף מידע. כמויות עצומות של מידע בצורה של מלים, תוכנות, תמונות וצלילים מועברים דרך האינטרנט. האינטרנט מקשר בין מחשבים, לרוב דרך מערכת הטלפון דרך חוטי נחושת, סיבים אופטיים, כבלים או גלי רדיו.

הגישה לרשת מתחילה דרך קישור לקו הטלפון דרך מכשיר בשם מודם. תוכנות מתאימות דרושות על מנת להמיר קבצי מחשב, לסוג של אות אשר יכול לעבור בקו הטלפון. האותות מועברים לקווי הטלפון דרך המודם. קווי הטלפון מובילים לספק האינטרנט או שירות אינטרנט מקוון, אשר משמש כשער הכניסה לאינטרנט.

המחשב שובר את קבצי המחשב למנות, צברים של 4000-5000 תווים. כל מנה, מסומנת ביעד שלה, נשלחת דרך מספר מחשבים בשם ראוטרים, המנחים את דרכה של המנה. כל ראוטר בוחן את המנה לאן היא צריכה להגיע ושולח אותה במסלול הטוב ביותר ליעדה. מנות מאותה הודעה, עשויים להגיע בדרכים שונות ליעד. לבסוף המנות מגיעות ליעדן ומרכבות להודעה המקורית.

 

מאת: ארז גרטי
המחלקה לכימיה ביולוגית
מכון ויצמן למדע

הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בפורום. אנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה תמיד מתקבלות בברכה.

תגובה אחת

  • אנונימי

    זה כבר לא נכון לימינו

    המידע בכתבה לא רלוונטי, שינו את השיטה כבר, הסרטון מלפני 10 שנים