מבחינה כימית החלבונים הינם שרשראות של חומצות אמינו. החלבונים הינן חלק חשוב בתפריט שלנו, בעזרתם הגוף יכול לבנות את עצמו. מבחינה ביולוגית לחלבונים יש תפקיד חשוב כאנזימים המניעים תהליכים רבים בגוף. החלבונים הם למעשה הפועלים המניעים את כל התהליכים הביולוגיים. הסרטון שלפנינו מתאר מבחינה כימית ממה מורכבים החלבונים, והוא גם מסביר מושגים בסיסיים בכימיה.

סרטון זה תורגם בידי צוות אתר דוידסון אונליין
הסרטון הופק בידי cassiopeia project

הסרטון הינו האחרון מבין שלושה סרטונים המתארים מולקולות החשובות לתזונה. סרטונים נוספים בסדרה: פחמימות, ושומנים. הסרטון משתמש במושגים המוסברים בפירוט בערכים הטבלה המחזורית והקשר הכימי.
כמו כן ניתן ללמוד על דרך יצירת החלבון בערך סוד החיים.

מאת: ארז גרטי

• גל

פטריות

מדוע מבניהן האיזומרי של חומצות האמינו של פטריות שונה משל כל שאר היצורים בעולם?

שלום גל

לצערי אין לי תשובה אמיתית לתת לך. לאחר שחיפשתי באינטרנט והתייעצתי עם שני כותבים נוספים אשר גם הם לא שמעו על דבר כזה, אני נאלץ לומר שלא ידוע לי על תופעה כזו.יתכן ופטריות יודעות לייצר חומצה אמינית אחת או יותר אשר שונות מחומצות האמינו שלנו, אך בפירוש לא כולן. אודה לך אם תפנה אותי למקור ממנו שמעת על כך.