משחר ההיסטוריה הופעתם ברקיע והיעלמותם המהירה של כוכבים בעלי זנב ארוך הותירו רושם עז על בני האדם. לימים כונו כוכבים אלו כוכבי שביט והתברר כי הופעתם בשמי כדור הארץ היא בעלת דפוס מחזורי בשל תנועתם סביב השמש במסלולים אליפטיים מאורכים. זנבם של כוכבי השביט נוצר עם התקרבותם לשמש בשל פגיעת חלקיקים הנפלטים מהשמש (רוח השמש). עם פגיעתם של חלקיקים אלו בגרעין השביט המורכב בעיקרו מקרח ומאבק, ממריא חלק מהקרח ומשחרר אבק מן הגרעין. אבק זה יוצר את זנב השביט אשר נמתח בניגוד לכיוון השמש. לכוכבי השביט חשיבות רבה בהיווצרות החיים על פני כדור הארץ. חוקרים כיום מניחים כי חלק גדול מהחומרים האורגנים והמים שנמצאים על פני כדור הארץ מקורם בהתנגשויות שביטים בכדור הארץ.
הסרטון שלפנינו סוקר בקצרה את היווצרות ומבנה כוכבי השביט, חשיבותם להיווצרות חיים על פני כדור הארץ והתוכניות העתידיות של סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) בחקר כוכבי-שביט.

הסרטון הופק על ידי סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) ותורגם על ידי צוות אתר דוידסון אונליין

• ורד

כוכב שביט

האם ניתן ליראות כוכב שביט גם בשמי הירח? תודה

• מומחה מצוות מכון דוידסוןחגי אדרי

שלום ורד, כוכבי שביט מסתובבים במסלולים גדולים מאוד סביב השמש, במידה ומגיעה אליהם מספיק קרינה מהשמש הם מפזרים אותה ואז אנחנו יכולים לראות אותם. ביחס למסלול של השביט הבדל המרחק בין כדור הארץ לירח הוא קטן מאוד, לכן אפשר לראות אותם גם מכדור הארץ וגם מהירח בתנאי שהם מפזרים מספיק אור ושקו הראיה אליהם אינו חסום.