הפרק השמיני בסדרת סרטונים מתורגמים בנושא הספקטרום האלקטרו-מגנטי. הסרטים נוצרו על ידי סוכנות החלל האמריקאית, ועוסקים בכל פעם בקטע אחר של הספקטרום

כאשר אנו יושבים בביתנו אנו מוקפים בגלי אור מכל מני סוגים, בין אם בקרנים אינפרא אדומות משלט הטלוויזיה, בקרני מיקרוגל מהאנטנה הסלולרית, גלי רדיו, אור נראה ועוד. כל אלו ועוד מרכיבים את הספקטרום האלקטרומגנטי אשר הינו למעשה כל טווח הגלים המרכיבים את האור.

לפניכם סדרת סרטונים בה כל פרק עוסק מסוג אחר של גלי האור של הספקטרום האלקטרו-מגנטי. הסרטונים נוצרו בידי סוכנות החלל האמריקאית NASA, והתרגום הוכן על ידי צוות תקשורת המדע של מכון דוידסון לחינוך מדעי. לרשימת הפרקים המלאה יש לגלול לתחתית העמוד.

הספקטרום האלטרו-מגנטי: קרני גמא

קרני הגמא הינן הקרנים הקצרות ביותר ועתירות האנרגיה ביותר בספקטרום האלקטרומגנטי, אשר למזלנו הרב מסוננות ברובן על ידי האטמוספירה. קרני הגמא משמשות אותנו בטיפולים אנטי סרטניים, זיהוי סופות שמש, לפני שהשפעתן מגיע לכדור הארץ, זיהוי ארועים חמים ואלימים כמו היווצרות חור שחור ועוד. הסרטון שלפנינו עוסק בקרני הגמא והשימושים שלהן במחקר. הסרטון הוא השמיני והאחרון בסדרה העוסקת בספקטרום האלקטרומגנטי והשימושים שלו במחקר.

פרקי הסדרה

תגובה אחת

  • מיכאל

    גרני גמא ומיקרופניה בספקטרום

    קרני גמא בתוספת פתיחת מיקרופוניה בספקטרום על אובייקט עשוי(מוכח)להוביל לשמיעת הנשמה של האובייקט החושב ,משאלות נישאלות בספקטרום ונישמעות .יש תרגיל עצירה ויש אפשרות לענות ולסוכך דרך המחשה בילבד.מוכן להרצות בנושא