- אלקטרון וולט היא יחידת אנרגיה השווה לעבודה שיש להשקיע כדי להניע אלקטרון חופשי בין הפרש מתחים של וולט אחד (שווה בערך 1.6022x10-19 ג'אול). ערכו של אלקטרון וולט נמוך מאוד ולכן מדברים לרוב על מגה אלקטרון וולט או גיגה אלקטרון וולט; GeV פירושו גיגה (מיליארד) אלקטרון וולט.

התיאוריה המאוחדת הגדולה (Theory of everything) היא תיאוריה המנסה לאחד בין תיאורית היחסות ומכאניקת הקוואנטים ולאחד לכוח אחד את כל הכוחות בטבע: הכוח הגרעיני החלש, הכוח הגרעיני החזק, הכוח האלקטרומגנטי וכוח הכבידה. ההנחה היא שככל שעולים באנרגית המערכת כך מתאחדים כוחות יחד, כפי שקרה עם הזיהוי של הכוח האלקטרוני והכוח המגנטי במאה ה 19 ולאחרונה גם עם הכוח האלקטרומגנטי והכוח הגרעיני החלש; לעומת זאת, במצב ההפוך - ככל שיורדים באנרגיות נשברות סימטריות ומזהים את הכוחות אותם אנו מכירים.

מספר תורות שפותחו בעשרות השנים האחרונות (ביניהן תיאורית המייתרים, סופר כבידה ועוד) היו בזמן זה או אחר מועמדות למלא את הכסא הריק, אך נכון להיום כולן כשלו בכך. המועמדת החדשה ביותר היא "תיאורית-על" (M-theory) המאחדת בין 5 תת-תורות שונות של תיאוריות על-מייתרים.

כיום המדענים מסכימים כמעט פה אחד כי הכוח האלקטרומגנטי מתאחד עם הכוח הגרעיני החלש באנרגיות גבוהות לכוח הקרוי "אלקטרו-חלש". אך מעבר לכך הדרך נעשית "קשה". רוב החוקרים מאמינים שבאנרגיות גבוהות הכוח האלקרו-חלש מתאחד עם הכוח הגרעיני החזק לכוח אלקטרו-גרעיני. כוח זה, על פי התיאוריה, באנרגיות בסדר גודל של 10 בחזקת 19 Gev (1019 GeV, ידוע גם בשם אנרגיית פלאנק) מתאחד עם הכבידה כדי ליצור את התיאוריה המאוחדת הגדולה.

תמונה נלקחה מויקיפדיה