בהנחה שאנו מדברים כמובן על "סיבות טבעיות" ולא על תיאוריות קונספירציה אינטרגלקטיות הנפוצות במדע בדיוני וכיו"ב, השמש שלנו היא ב"גיל אמצע החיים". גיל השמש מוערך כ-4.5 מיליארד שנים. מקור האנרגיה של השמש הינו מימן, ולפי ההערכות כיום נותרו עוד כ-4.5-5 מיליארד שנים עד להתכלותו של המימן, ומכאן שזהו פרק הזמן המשוער לקיומה בתצורתה הנוכחית. לאחר מכן תיהפך לענק אדום, ולבסוף לננס לבן אשר ידעך עוד מספר מיליארדי שנים. השמש אינה גדולה דיה לגמור את חייה בפיצוץ הידוע בשם "סופר נובה".

לגבי כדור הארץ, אין צפי או תיאוריה לפיצוצו, וכרגע לפחות, סופו כרוך בסופה של השמש.


השמש, התמונה לקוחה מויקיפדיה.

אגב היה ופתאום השמש תפסיק להקרין, או תתפוצץ, כיוון שמהירות האור היא כ-300,000 ק"מ לשניה, והשמש נמצאת במרחק של כ-150,000,000 ק"מ מאיתנו, אם קורה משהו, נאמר – עכשיו. יקח זמן עד שנראה משהו, אז, הרגע הסתכלתי, ונכון להרגע, לפני כ- 81/3 דקות (פרק הזמן הזה שלוקח  לאור להגיע לכדור הארץ מהשמש) הכל עוד בסדר.

מאת: דר' לירן שמשי
המחלקה לפיזיקה של מערכות מורכבות
מכון ויצמן למדע
 

הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בפורום. אנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה תמיד מתקבלות בברכה.

2 תגובות

  • בנצי

    לקחת את המדע בערבון מוגבל

    מכיוון שמדובר כאן באתר של מדע חשוב להדגיש ולהבהיר שכל התאוריות המובאות כאן כמו כל תאוריות המדע מתבססים על ניסויים מחקרים והשערות שיצאו על פיהם ולכן מכיוון שאנו יודעים בעצמנו על השערות של המדע שנדחו אז כך יש להתייחס גם למחקר זה. לעומת זאת יש לנו את הכתוב בתורה שניתנה ע"י הקב"ה שמוכח באופן שכלי שהוא בורא העולם ומנהיגו שצבא השמיים חזקים כיום הבראם עיין בתלמוד ירושלמי תחילת מסכת ברכות ובספר המאמרים חלק ד של הרבי מליובאוויטש דיבור המתחיל "כימי צאתך תשי"ב" וגם הוודאות של חוקי התורה היא באופן שאין מישהו שמתמודד באופן אמיתי עם נגד דבריה

  • בשיר של גידי גוב

    "אלף כבאים לא יצליחו לכבות אותי..." -המנון השמש...

    אז עומרי, תהיה רגוע כמו שהרגיע אותך לירן בהסבר המצוין, יש עוד כמה מיליארדי שנים לשמש ועד אז, היא תמשיך לחיות בלי מזגן... ו"להתפוצץ מחום"... !