כמה שזה ישמע מוזר לא קל לענות על השאלה רק מחיפוש של תמונות ברשת וזאת מכיוון שצורת לקיחת התמונה ועיבודה משפיע על הצבע הסופי (לעיתים מוספים צבעים כדי להבליט פרטים מסוימים).
לדוגמא- תמונה של כוכב הלכת חמה (מרקורי) המצולמת מכדור הארץ דרך האטמוספרה תיתן גוונים שונים (גם ללא כל עיבוד נוסף) לעומת תצלום של חמה מחללית המצויה בחלל.
נתונים חשובים היכולים לעזור כדי למצוא את צבע כוכבי הלכת הם: האם לכוכב הלכת יש אטמוספרה, מה מרכיבי האטמוספרה וצפיפותה וכמובן מה מבנה פני השטח (סלעים, קרח, נוזל, גז וכו') והרכבם (מינרלים ומתכות).
הצבעים המצוינים כאן הם בטווח האור הנראה, צילומים באורכי גל אחרים (על-סגול למשל) ישפיעו על הצבע הנראה. זאת גם הסיבה שהאסטרונומים לא ממש מתעסקים בצבע כוכבי הלכת (סובייקטיבי) אלא בספקטרום האור שהם פולטים/מחזירים (אוביקטיבי).

חמה (מרקורי)- צבע כוכב הלכת בגווני אפור מכיוון שאין לו אטמוספרה כמעט ופני השטח סלעיים.

נגה (ונוס)- צהוב/לבן. אנו רואים למעשה את המעטה הצפוף של ענני החומצה הגופרתית באטמוספרה ולא את פני השטח. אם היינו מסוגלים לראות את פני השטח הם היו בוודאי בצבע אדמדם-חום כמו הצבע של סלעים געשיים על פני כדור הארץ.

ארץ (גאה)- הרוב יהיה כחול עם כתמים לבנים (עננים) מכיוון שרוב פני השטח מכוסים במים. באזורי היבשות ניתן לראות צבעים ירוקים/חומים/צהובים.

מאדים (מרס)- אדום/כתום הנובע מסלעים אדמדמים העשירים בתחמוצת הברזל (מילים יפות לתאר חלודה).

צדק (יופיטר) רצועות לבנות (ענני אמוניה) וכתומות (ענני אמוניום גופריתי, ammonium hydrosulfide) של עננים. צדק הוא ענק גזי ואין לו פני שטח מוצקים.

שבתאי (סטורן)- צהוב חיוור עד לבן המשקף את אטמוספרת האמוניה הדחוסה. בתקופה האחרונה חצי הכדור הצפוני של שבתאי מראה גווני כחול ומדענים חושבים זאת תוצאה של חסימת אור השמש ע"י הטבעות. כתוצאה מחסימת האור- האזור יותר קר וענני האמוניה שוקעים למטה. במצב זה שאר האטמוספרה באזור מפזרת את האור בצורה הדומה מעט למצב בכדור הארץ.

אוראנוס- כחול בהיר הנובע מענני מתאן.

נפטון- כחול בהיר הנובע מענני מתאן. בתמונות צבעו של אוראנוס נראה מעט יותר בהיר מנפטון והסיבה היא שהוא פשוט יותר קרוב לשמש.

פלוטו- חום בהיר, או לפחות כל העדויות מצביעות על כך. עדם היום שום חללית לא התקרבה מספיק כדי לתת תמונות מדויקות וברורות של כוכב הלכת הזעיר (פלנטואיד). הצבע החום הבהיר צפוי על בסיס הימצאות קרח מתאן "מלוכלך" בסלעים.

משנת 2006 פלוטן כבר לא נחשב חבר במשפחת כוכבי הלכת של מערכת השמש (שהצטמצמה ל 8 מ 9) אלא הוגדר ככוכב לכת זעיר (פלנטואיד).

• Hp

אריס

מה עם כוכב הלכת אריס? אני מחפשת ואני לא מוצאת בשום מקום מידע על הצבע של אריב

• מישל

אין פה את כל הכוכבים ותוכל לענות לי בבקשה?

השאלה שלי היא מהם הצבעים של קרס ואריס?

• מומחה מצוות מכון דוידסוןחגי אדרי

שלום מישל,

אריס וקרס הם כוכבי לכת ננסיים ולכן לא נכללו בכתבה. אל קרס נשלחה חללית בשם dawn, וממש בחודשים הקרובים היא מגיעה ליעדה, את מוזמנת לראות תמונות שלה כאן.
    על אריס (נקרא לעיתים גם זינה -Xena ) לא מצאתי כל כך הרבה מידע ולדעתי גם אין כי הוא רחוק מאוד. לדעתי התמונה הזאת מייצגת את הצבע שלו.

• מירי

כוכבי לכת

מה?!אין עוד כוכבי לכת?!

• נילי

האם יודעים בוודאות מה מכילה האטמוספירה של כוכבים אחרים?

או שזו השערה?

"בדיוק" זאת מילה לא מדוייקת.
    האם יודעים ב 100% - התשובה היא לא ולו מהבחינה שיש גבול לדיוק המכשירים וכן שהדיוק יורד עם המרחק של גרם השמים מכדור הארץ וההפרעות דרכן אמצעי המדידה צריך לעבור (אטמוספירה, ענני גז וכו').
    בנוסף גם האטמוספירה אינה סטטית אלא דינאמית.
    אך אם הכוונה דיוק וידיעה ברמה של אחוזים בודדים התשובה היא כן.

האם תוכל להסביר שוב מה הצבע של כדור הארץ מבחינת

האטמוספירה? איזה צבע מקיף את כדור הארץ?

לא הבנתי לגבי סטורן אם ישנה חסימה של אור השמש ע"י הטבעות

מה הצבע של כוכבי הלכת במערכת השמש? ערן

בהחלט

• נילי

מה הכוונה -חסימת אור השמש ע"י הטבעות- שלא מגיעה שמש?

והתוצאה של הכחול היא לא של השמש אלא רק מה שהאטמוספירה שם מכילה כמו שהבנתי