לא מפורסם

תעלומות מצרים העתיקה – מהו ההסבר המדעי מאחורי הספינקס והפירמידות? תערוכה שתיפתח בגן המדע ברחובות בחג הפסח תענה לכם על כל השאלות

גן המדע ע"ש קלור, הפועל במסגרת מכון דוידסון לחינוך מדעי ברחובות, יקיים תערוכה מיוחדת לכל המשפחה במהלך חג הפסח, שבה ייחשפו המבקרים לתקופת העת העתיקה במצרים ולאמצעים הטכנולוגיים החדישים של הימים ההם, לפני אלפי שנים כתב החרטומים, נייר מצמח הפפירוס, שיטות השקיה מיוחדות והפירמידות המפורסמות. התערוכה תיפתח לקהל הרחב ב-26 במרץ.

מצרים העתיקה מספקת שלל תעלומות ותיאוריות קונספירציה, ואין כמו חג הפסח כדי להתפעל מהן מחדש. עד ימינו אלה מדענים מתעסקים במצרים הקדומה, בעיקר משום שרוב הדברים שהתרחשו בתקופה ההיא עדיין אינם מוסברים באופן ודאי וברור איך נבנו הפירמידות? מי בנה אותן? כיצד העבירו המצרים שני מיליון אבנים במשקל 2.5 טון והעלו אותן לגובה של 150 מטר באמצעות כלי עבודה עתיקים? איפה נמצא האף החסר של הספינקס הגדול של גיזה? מהי הטכניקה הייחודית של תהליך החניטה? והאם ייתכן שלמצרים העתיקה הייתה היכולת לפתח מנועים חשמליים?

תשובות לשאלות האלו היו טמונות במשך שנים עמוק מתחת לפני הקרקע. כעת, בתערוכה חדשה וייחודית, החפצים המסתוריים ושלל תיאוריות על טכנולוגיה אבודה וחוכמה מדעית עתיקה עולים מחדש לקדמת הבמה.

לצד מיצגי התערוכה כמו הפירמידה, הלוחית העגולה של סאבו, קבר פרעוני, סירה מצרית ועוד, יתקיימו סדנאות והפעלות לכל המשפחה על אודות הטכנולוגיה המדעית העומדת מאחורי כל מיצג. בין הפעילויות בניית פירמידת ענק מלבני בוץ, מבוך פירמידה מנייר, כתב חידה שצריך לפתור באמצעות אבן הרוזטה, שליחת מסרים בכתב החרטומים, כניסה לתוך קבר פרעוני ועוד.

כמו כן יתקיימו פעילויות נוספות לילדים, כמו צילומים על סירה מצרית על רקע הנילוס ואפשרות להתחפש ולהצטלם בתלבושות מצריות מקוריות.

אנחנו מזמינים אתכם ליהנות מחוויה בעלת ערך חינוכי לכל המשפחה בתערוכה יחידה במינה שתיערך במהלך כל חופשת הפסח וחול המועד.

התערוכה תיפתח ב-26 במרץ ותסתיים בהתאם לביקוש של קהל המבקרים

שעות פתיחה:
ימי א'-ה' 17:00-9:00
שבתות וחגים (פסח  ויום העצמאות) – 18:00-9:00
ערב חג שני, 9 באפריל 14:00-9:00
יום  שישי, 10 באפריל – 14:00-9:00
בשאר ימי שישי בתיאום מראש בלבד

כרטיסים: מבוגר: 40 ₪; ילד (18-5): 35 ₪; ילד מתחת לגיל 5: בחינם; משפחתי: 150 ₪; אזרח ותיק: 20 ₪

לעדכונים שוטפים על הפעילויות ולמידע נוסף
טלפון לבירורים: 08-9344401

חג פסח שמח! 

מצוות התמד"ע

0 תגובות